< Terug naar het forum

Mensen die HSP zijn...en hoe kun je ermee omgaan..

Pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6
666Selien666
Datum: 08-02-2012 14:17
Zijn hier ook mensen die HSP zijn? ( High sensetive person)
En zo ja hoe gaan jullie ermee om?
Ik word nogal snel kwaad,gestresst etc en trek me erg van mensen aan bijv als ze mijn fotos niet mooi vinden of dat ze me lelijk vinden...hebben jullie tips of adviezen? alvast bedankt smiley
...............

MarMetallic
Datum: 08-02-2012 17:25
jaa k ben ook heel gevoelig ens...
ik word heel snel kwaad k kan mij niet consentreren en lig uren te denken over vanalles...
en ja k denk ook dat ze mij erg lelijk vinden ens en daar maak k me ook heel druk om
het is heel vervelend,,, maar je moet er mee leven... ik vertel alles tege een paar vriendinnen die helpen mij dan...
maar als zij problemen hebben en k wil ze helpen en dat gaat niet dan ga k dood Gasp bv mn vriendin snijdt zich sinds kort en k denk dat ze beïnvloed door mij is... k snij mij nie maar ik hou van emo en scene maar ik wil haar zo graag helpen maar dat gaat niet ;c

MAAR EEN TIP: praat er over met een vertrouwingspersoon in mijn geval mijn vriendinne!
veel succes ♥
love is love, gay, lesbian, bisexual, or straight, still human

666Selien666
Datum: 08-02-2012 17:47
Emo zijn en die stijl heeft niks met snijden te maken dus haar opmerking slaat nergens op....nja ik heb weinig vriendinnen maar ik vertel mijn vriend alles...
...............

MarMetallic
Datum: 08-02-2012 17:54
ja weet ik dat dat niks te maken heeft maar ik denk wel dat ik daar invloed op heb zij doet slechte dingen sinds ik met haar omga ;s en dat is niet leuk om op je geweten te hebben haar mama moet mij ook niet omdat ze roddels heeft gehoord die niet waar zijn... Verward
enja als je alles tegen je vriend kan zeggen dat is ook goed!

MalloryPanic
Datum: 08-02-2012 18:00
Het beste wat je kan doen met je vriendin is eens goed met haar gaan praten. Laat haar deze site zien zodat ze ziet dat emo/scene niks met snijden te maken heeft. Vertel haar dat waar ze mee bezig is gevolgen kan hebben voor de rest van haar leven.

RobinRazoredge
Datum: 08-02-2012 19:19
@MarMetallic,
een vriend van mij deed dat ook,. even wat dingetjes die je haar moet vertellen, het klinkt hard maar straks realiseerd ze zich dit niet meer:
- het is een manier om met haar problemen om te gaan, ze voelt zich alsof ze totale controle heeft
- dit komt omdat als je dit doet, je lichaam een soort van adrenaline aanmaakt waardoor je je heel even beter voelt
- daarna word dit weer minder en voelt ze zich slecht, waardoor ze het dus opnieuw gaat doen
- het gaat hard klinken: maar dit kan leiden tot verslavings gedrag. (door de adrenaline voelen alsof je controle hebt,.)
Vertel dat ze er niet alleen voor staat, en laat haar deze dingen misschien lezen.
nog een tip: laat haar deze site zien, vertel haar dat dit invloed kan hebben op dingen voor de rest van haar leven.
een ding wat ik heb gedaan is: The Butterfly project:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=JKfSUOcPKvk

door al deze dingen kwam een vriend van mij er weer bovenop, zoek je meer hulp gewoon eventjes vragen!

@Selien, ja me 2, je moet er mee leren leven. Accepteer wie je bent en als zij je daarom niet mogen, zijn ze niet goed genoeg voor jou! <3

Ccchhaannttaall
Datum: 08-02-2012 19:40
die video is echt goed dat butterfly project. maar ik ging verder kijken dus naar mensen die zich gesneden hadden. enjeez.. das geen geintje das gwn echt heel diep en tot bloedens toe,

ik wist al dat het een serieuse angstige verslaving was maar als je het zo ziet doet het je wel nadenken..
Dit ben ik.. en Dit is Chantal genoemd. een labeltje heb ik niet nodig een hokje ook niet... een gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoordensmiley

MarMetallic
Datum: 08-02-2012 19:59
dankje voor al de tips...
ze had het me vrijdag vertelt en k ben er nog niet goed van ik kan haar nietmeer aankijken nietmeer met haar omgaan... Verward ik voel me rot
ze ziet het ook dat ik anders doe maar ik kan haar niet uit mijn hoofd zetten IK WIL HAAR HELPEN!
ik zal haar eens aanspreken als ik kan en durf... het is echt moeilijk omdat ik er ook mee te maken had vroeger... k snee me niet maar k deed andere dingen...
ik wil niet dat er gebeurt met haar wat er met mij is gebeurt!!
nog eens bedankt voor de tips<3

RobinRazoredge
Datum: 08-02-2012 20:04
haha graag gedaan, nja ik heb ook wel wat laten we het 'dingen' noemen.. ;s gedaan waar ik niet trots op ben.
ik wil niet dat er hetzelfde gebeurd met anderen.
graag gedaan hoor <3

@Ccchhaannttaall, ja die video's zijn soms wel redelijk schokkend ja...

Riddle
Datum: 08-02-2012 20:04
Ik trek me persoonlijk enorm veel aan van anderen hun mening waardoor ik me niet echt durf te ' uiten '. Thuis draag ik de meest extreme dingen ( die ik echt enorm leuk vind ) :P maar dan als ik naar school ga draag ik de saaiste en minst opvallende dingen :P Gewoon omdat ik het niet durf, en ik geen commentaar wil :P

Ik had zelf een vriendin die zichzelf sneed en zelfmoord wou plegen, ik was nog jong en samen met een andere vriendin die er ook van wist zijn we naar de directie gegaan ( omdat ze het ons op school had vertelt ). Oké, misschien komt dit wel over alsof we geen geheim kunnen houden, maar ik had liever geen dode op m'n geweten. De directie van onze school heeft dan maar haar moeder gebeld en samen zijn ze naar de psychologe gegaan. Ik weet niet of ze zichzelf nu nog snijdt omdat we elk onze eigen weg zijn gegaan maar ik kan vandaag zeggen, ik ben trots op wat ik gedaan heb.

Dus gewoon 1 goede raad, als de dingen uit de hand lopen, zoek hulp voor d'r want als ze bijvoorbeeld zelfmoord pleegt, dan heb jij het op je geweten voor de rest van je leven xS

be who you want to be not who others want to see.. smiley BTW: dat ben ik niet op m'n profielfoto, ik vind d'r haar gewoon super mooi

666Selien666
Datum: 08-02-2012 20:05
@RobinRazoredge
Dankje lief van je smiley
@marmetallic Het is jouwn schuld niet..
als er wat is hier mogen jullie me vertellen ik stort mijn hart hier ook uit omdat ik de mensen hier vertrouw.
Ik kras soms nogsteeds maar als ik dat doe word mijn moeder boos en mijn vriend voelt zich dat alsof hij mij niet kan helpen daarom probeer ik ermee te stoppen...Als er nog wat is mogen jullie het hier droppen smiley
...............

RobinRazoredge
Datum: 08-02-2012 20:10
Ik vertrouw iedereen hier ook, volgens mij snapt iedereen elkaar hier wel en daarom kunnen wij elkaar ook beter helpen geloof ik <3
@Selien, Ure welcomeHart

MarMetallic
Datum: 08-02-2012 20:14
nja jaa ik heb me nog nooit echt gesneden alleen een keer toen ik er een eind aan wou maken... ik begon te sneiden en ik dacht opeens NEE! ik ben blij dat ik nee heb gezegt anders zat ik hier miss nietmeer...
maar de laatste tijd gaat het echt super slecht met mij... maar gelukkig ziet niemand het... ik kan mijn gevoelens goed verbergen op school the happies person on earth thuis ga ik er onder door...
ik heb een tijd mij geprikt dat deed goed alleen het viel op... heel mn hand vol krassen van mijn naalden... ik besefte niet dat ik eigenlijk een 'emo' zoals ze dat noemen was maar ik moest er wel mee stoppen het is moeilijk en ik wil iedereen helpen die foute dingen doet!

666Selien666
Datum: 08-02-2012 20:19
@marmetallic ik snap je heel goed ik kraste en mensen zagen dat dus kon het niet meer doen...Ik hoop dat het binnenkort beter met je gaat.
Ik probeer nu postiever te worden maar door mensen word het weer naar beneden gehaalt zodat ik me weer slecht voel.
Op hyves zet ik altijd in mijn www hoe ik me voel en toen begonnen mensen me echt af te zijken ik zei toen nou ik druf teminste te zeggen hoe ik me voel tegen iedereen toen was het wel even stil daar...Mensen hebben mijn vertrouwen misbruikt dus ik moet nu erg uitkijken met wie ik wel en niet kan vertrouwen maar de mensen op deze site vertrouw ik smiley
...............

MarMetallic
Datum: 08-02-2012 21:07
jaa mijn vertrouwen is ook weg door mijn mama ;s ik probeer het goed te doen voor anderen maar mn eigen laat ik zakken Gasp

Pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Je moet aangemeld te zijn om hier op te kunnen reageren

Je kan hieronder inloggen of je hier registreren.