< Terug naar het forum

Hoe verzorgen jullie je haar?

Silverwing12
Datum: 10-11-2015 19:31
Hallo daar,vrolijk
Ik ben Fenne, 14 jaar, en woon ergens in een uitgestorven plaatsje in Gelderland. Ik ben van plan mijn haar te verven voor de eerste keer(zwart met blauw en blond), en het te veranderen in iets wat op scene hair lijkt (zonder extensions en touperen). Ik ben al naar de kapper geweest voor advies enzo en ik weet dat blauw erg moeilijk te onderhouden is, maar goed.

Ik had een aantal vragen over scene haar, gewoon om te kijken of het wel echt een goed plan is en om alles een beetje te vergelijken.

Nu mijn eerste vraag: Hoe verzorgen jullie je haar en welke producten gebruiken jullie? (hairspray, haarmaskers, make-up, ect.) en kopen julle het bij de kapper, op internet of gewoon een drogist?
En als je geverfd haar hebt, hoe vaak kleur je dat dan bij? (ik weet dat dat per persoon erg verschild, maar ik ga het zwart gewoon permanent en het blauw waarschijnlijk semi-permanent van het merk directions kleuren, en ik was mijn haar ongeveer 2 tot 3 keer per week.)
Laten jullie je haar oververven en de bijgroei bleken bij de kapper of doen jullie dat zelf? En als je het zelf doet, verf je dan met je handen of gebruik je een kwast?
Ook heb ik ergens gehoord dat je permanent ook moet bijkleuren omdat het verbleekt. klopt dat?

Verder leek het me handig om te weten hoe jullie elke ochtend naar school of werk gaan en hoe lang jullie er dan over doen om je haar bij te werken totdat het redelijk zit.
Ik heb zelf redelijk weinig tijd in de ochtend en fiets dan vervolgens een uur om bij school te komen, en ik weet niet of dat zo handig is met scene hair. En maakt het veel uit als je door de regen fietst met scene hair of moet je je haar echt afdekken?

En dan als laatste; Mijn gezicht is een beetje hoekig en best wel lang, (en dus totaal niet rond), en als ik op het internet een beetje rondsnuffel naar scene hair plaatjes valt het me meestal op dat de meesten een wat ronder gezicht hebben. Dus ik vroeg me af of het me wel zou staan. Natuurlijk is het belangrijk om als scene kid lekker jezelf te zijn enzo, maar ik denk dat goed haar toch wel belangrijk is.

Nou, anyway, sorry voor deze verschrikkelijke hoeveelheid vragen, ik heb echt een heel verslag getypt ofzo haha. Ik hoop maar dat het niet te veel is. xD

Groetjes,
Fenne.

Cutekittycupcake
Datum: 10-11-2015 20:08
hii,
ik verzorg mijn haar niet echt (oops) ik gebruik wel veel haarspray :p die ik dan bij de drogist koop.
ik heb roos haar dat ook met directions is gekleurt en ik kleur het ongeveer zo elke week zelf bij met een kwast smiley
de bijgroei laten bleken en overkleuren doe ik bij de kapper.
ook permanant verbleek jammer genoeg Verdrietig
ik ga met de fiets naar school (30 min) en heb een halfuurtje tijd nodig voor mijn haar en zodra ik op school kom moet ik het toch even bijwerken van al die wind, zelf al spuit ik er een hele bus haarlak op xD ik ben 1 keer ermee door de regen gefiets en mijn haar zag er echt niet meer uit xD ik vind dat scene hair bij iedereen wel staat :p
xx Always be yourself unless you can be a unicorn , then Always be a unicorn xx スキ 

Je moet aangemeld te zijn om hier op te kunnen reageren

Je kan hieronder inloggen of je hier registreren.